Tuesday, July 12, 2011

Tempoyak oh tempoyak..


TEMPOYAK???

if u r a malaysian mesti kena tau ape itu tempoyak..if u dont know xtau la nak ckp mcmana kan..erkkkk~~ =.=

for some people..diorng mesti pernah dengar perkataan TEMPOYAK tu tapi x tau apa sebenarnya tempoyak tu macamana kan..

HAAA INI DIA TEMPOYAK!!

perghhh tgk gambar pun dah terjelan air liur!!slurrpp!!

actually tempoyak ni sbenarnya dtg dari our KING of fruits!!


DURIAN!!


dah nmpak mcm hamster aku dah tido dlm tu..hehehe

sama kan?? :P

kenapa ckp psal TEMPOYAK?? xde bnde lain ke nak ckp??

suka hati aku la dah ni blog aku!!! haha..xdela sbenarnya TEMPOYAK ni is one of my

FAVORITE FOOD!!

xtaula bila start minat dgn TEMPOYAK ni so sape2 yg x suka tempoyak jangan KAWIN ngn aku..hahaha..(prasan sape nak kawin dengan hang)

MOSTLY it has been keep for a certain or a long days n di mkn dengan sambal belacan serta ulam-ulaman

sambal belacan in red!!

OR

dibuat as gulai tempoyak..fuhh!! mantap!!

OR

mixed dengan cili padi !! (yg hijau2 dlm tempoyak tu)

da mcm chef da aku ckp psal resepi..hahaha..

but TRUST me..kalau korang duduk malaysia mesti kena mkn n hargai KELAZATAN TEMPOYAK dkt lidah korang sendiri!! hehe..

ada UMPPHHHH!!!! :P



MESTI CUBA/MUST TRY!!

10 comments:

Mizi Hamir said...

Tahniah kerana anda baru sahaja berjaya membuat ayaq liuq aku menitik2!...

kisah lalu said...

eeuuuww. tempoyak?
what's that?
haha.
sedapnyer~

anyway, ak suka bc komen abg ko weh.
kelakar gler.hihi

kak ija comey said...

Bahaya tul ada org minat kat gg .....

kak ija comey said...

Bahaya tul ada org minat kat gg .....

Hamizwan Hamir said...

abg gg : haha..best bro!!!
shida : eleh buat2 xtau plak..abg aku klaka ke??yela klaka SANGAT!! :P
kak ija : abg gg hnsem ade peminat..hohho

kisah lalu said...

haha.
weh.tadi ak baru tibai tempoyak.
pehhh. tak yah cakap.
sedap oh !

Hamizwan Hamir said...

good shida good...kt umah aku pun ade lgi ni haaa..hahaha

a.gurl said...

hahahha mcm2. ley thn gk fanatik tempoyak die nieh. btw. soalan cepumas. pndai ker wt tempoyak nieh? ke tau mkn je.....hahhhh8)))

Hamizwan Hamir said...

husna : apelaaa pgi tnya soalan yg dh tau jwapan dia..kalau diberi pluang mestila tau buat...:P

Hamizwan Hamir said...

husna : apelaaa pgi tnya soalan yg dh tau jwapan dia..kalau diberi pluang mestila tau buat...:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...